دیجیتال به روز

دیجیتال به روز
*بـــا افــتخــار خـــوش آمــدیــد* 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

تبـــادل لینـکــ غیــر فعــال اســـت . مدریــت وبلاگـــــــــــ





سوني هك شد

یك گروه هكر جدید با نام NullCrew كه طی چند ماه گذشته بسیار فعال بوده است، وب سایت‌های تلفن همراه سونی را هك كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، یك گروه هكر جدید با نام NullCrew كه طی چند ماه گذشته بسیار فعال بوده است، وب سایت‌های تلفن همراه سونی را هك كرده و سونی را به لیست قربانیان خود اضافه كرد.


از جمله قربانیان اين گروه مي‌توان به دانشگاه كمبریج، دانشگاه ییل، ارتش كامبودیا و بسیاری سازمان‌های دیگر اشاره كرد.
گروه NullCrew بنا بر اعلام مركز ماهر، دلایل مختلفی را برای هك‌های خود ذكر كردند. دانشگاه كمبریج و سایت data.gov.uk به نام OpFreeAssange و ارتش كامبودیا به نام OpTPB هك شدند. به نظر می‌رسد حملات دیگر این گروه در برابر كسب و كارهای بزرگ و بانك‌ها خواهد بود. این گروه ادعا كرده است كه هك شدن سونی به این دلیل صورت گرفته است كه آنها عمیقا نگران امنیت كاربران هستند.
اين گروه ادعا مي‌كند كه كنترل هشت سرور سونی را در اختیار گرفته و اطلاعات یكی از سرورها را استخراج كرده است. در این نشت داده‌ها تنها 400 آدرس پست الكترونیكی و رمز عبور به سرقت رفته است.
اگر ادعای این گروه صحت داشته باشد، انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیك سرقت‌های بیشتری توسط این گروه انجام گیرد.


 

اولترابوک مدرن و با کیفیت

  شرکت Asus به تازگی از جدیدترین اولترابوکش رونمایی کرده است. این لپ‌تاپ فوق باریک که با مدل U500VZ از سری Zenbook این شرکت به بازار معرفی شده است، در واقع قابلیت‌های متنوعی را در بدنه‌ای زیبا و مدرن در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.


این دستگاه بدنه‌ای با ضخامت 7/19 میلیمتر داشته و این بدنه آلومینیومی و براق می‌تواند نظر اغلب کاربران و خریداران را به خودش جلب کند. نمایشگر 15 اینچی این دستگاه تصاویر را با وضوح بسیار بالا و full HD برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر مجهز به پنل IPS است و به این دلیل امکان تماشای تصاویر پخش شده از زوایای مختلف را به کاربرانش می‌دهد. این نمایشگر همچنین ویژگی ضد انعکاس نور را هم دارد.
اولترابوک جدید Asus مجهز به پردازنده نسل سوم Intel یعنی Core i7 چهار هسته‌ای بوده و از کارت گرافیک GT650M شرکت Nvidia بهره می‌برد. این دستگاه از دو هارد درایو SSD با ظرفیت 128 گیگابایتی یا 500 گیگابایتی بر اساس انتخاب خریداران بهره می‌برد. کیبورد این دستگاه با اندازه استاندارد و کامل دارای نور پس زمینه برای استفاده راحت در فضاهای با نور کم یا تاریک است. باتری این دستگاه تا 25 درصد عمر بیشتری نسبت به مدل‌های مشابه خودش دارد.
این اولترابوک که اولین بار در نمایشگاه IFA آلمان رونمایی شد، هنوز تاریخ و قیمت عرضه آن مشخص و اعلام نشده است.


اینترنتی‌ها در حلقه محاصره

آرش برهمند
تقریبا یک سال پیش در چنین روزهایی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم، رضا تقی‌پور، در مقابل ضبط‌های روشن روزنامه‌نگاران اظهاراتی جنجالی کرد که تا ماه‌‌ها بعد نقل مجالس اینترنتی بود.


او در آن زمان با اشاره به این اصل بدیهی که ارائه هر خدماتی علاوه بر عرضه به تقاضا نیز نیاز دارد تاکید کرد در آن زمان تنها یک هشتم پورت‌های منصوبه ADSL در کشور واقعا دایر شده و 70 درصدظرفیت وایمکس کشور هم بلااستفاده مانده است و نتیجه گرفت: «وقتی ظرفیت ایجاد شده بدون استفاده باقی مانده، ظرفیت‌سازی دوباره کار درستی نیست.»
همان زمان هم بسیاری به طنز و به جد به نقد این سخنان وزیر درباره نبود اقبال عمومی به اینترنت پر سرعت پرداختند ولی در نهایت وزارتخانه با پنهان شدن پشت واژه فرهنگ‌سازی گناه گریزان بودن کاربران را به گردن راغب نبودن خود آنها به پرداخت قیمتی حدود 10 هزارتومان در ماه برای حداقل سرعت نسبت داد و زیربار آن نرفت که در این میان سرعت و قیمت واگذاری و سهولت برای به دست آوردن اینترنتی پر‌سرعت نقشی کلیدی ایفا می‌کند.
در محافل صنفی بسیاری در میانه طول عمر کابینه جدید اظهارات را بر حسب تجربه دو سالانه وزیران فاوا به اغماض نگریستند ولی در جمع شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت، موسوم به ندا،‌ این جریان فقط یک تعبیر مسکوت داشت؛ وزیر پس از خصوصی‌سازی مخابرات این غول از بند رها شده را در میان شرکت‌های خصوصی آزاد کرده است و به‌عنوان نهاد ناظر حتی حاضر نیست مشکلات بدیهی را به رسمیت بشناسد. این تعبیر برای اثبات شدن حتی به یک سال هم نیاز نداشت.
رانده شدن از رانژه شدن
اگر شما هم از بخت بد این روزها دفتر یا خانه جدیدی را برای تجارت یا زندگی خود انتخاب کرده‌اید بهتر است برای اتصال آن به شبکه جهانی وب سراغ یکی از چند سرویس‌دهنده سرشناس اینترنت پرسرعت در کشور نروید و یکی از فروشندگان گمنام‌تر و کم‌سروصداتر اینترنت را برای این منظور انتخاب کنید، چرا که از احوال ثبت‌نام‌های صورت گرفته در هفته های اخیر بر می‌آید که مخابرات کمر به تادیب تنی چند از پرفروش‌ترین شرکت‌های اینترنتی ایران بسته و در این میان چه بسا شما هم قربانی شوید. دلایل این درگیری را هم که مشترکان جدید قربانیان آن هستند می‌توان جسته و گریخته تقریبا در تمامی نشریات و سایت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خواند؛ جنگ بر سر هزینه دایری یا همان رانژه.
آنگونه که از اظهارات مدیران شرکت‌هایي مانند پارس‌آنلاین و شاتل بر می‌آید درگیری از جایی شروع شد که برای تسریع و تسهیل دایری ارتباط اینترنتی برای مشترکان شرکت‌های ندا شرکت مخابرات استان تهران از 14 تیرماه امسال درخواست رانژه را به سیستم «اتوماسیون درخواست و برقراری سرویس‌های شرکت مخابرات» منتقل کرد. ولی چون قیمت‌های جدیدی را برای دایری این ارتباط اینترنتی از شرکت‌های فروشنده ADSL مطالبه کرده بود و این قیمت‌ها را بسیاری از شرکت‌های بزرگتر نپذیرفته و غیر قانونی دانسته بودند از دوازدهم ماه بعد دسترسی‌ شرکت‌هایی را که قیمت‌های جدید رانژه را نپذیرفته‌بودند به سامانه ثبت درخواست قطع کرد. نتیجه این که شرکت‌هایی که حاضر نیستند قیمت‌های جدید را بپردازند، باید درخواست‌های رانژه خود را به صورت دستی تحویل مخابرات استان تهران بدهند، بدون اینکه بدانند این فرآیند ثبت نشده چقدر طول خواهد کشید.
تلفات این اعلان جنگ هم تا اینجای کار ظاهرا چندین هزار درخواست سرگردان از سوی مشتریان شرکت‌های بزرگ فروشنده اینترنت پرسرعت است که با توجه به ثبت نزدیک به 80 هزار درخواست جدید در هر ماه توسط شرکت‌های ندا، ‌شمار این درخواست‌‌های آواره باید بالغ بر 10 هزار مورد برای چند شرکت بزرگ باشد. گزارش‌هاي مشابهی هم از آذربایجان غربی، فارس، همدان، خراسان رضوی و سراسر مراکز تهران رسیده است که نشان می‌دهد ظاهرا مخابرات با تکیه بر سامانه جدیدش بسیار هماهنگ‌تر از پیش عمل کرده است و گویا فقدان تقاضایی که وزیر به آن اشاره کرده بود، طی این یک سال جهش عمده‌ای را پشت سر گذاشته است.
قانون رانژیدن
هرچند تنها 9 سال از واگذاری پروانه شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت می‌گذرد ولی طی همین دهه رو به اتمام با استحاله‌ای خاموش شمار سرویس‌دهنده‌های واقعا فعال این حوزه در کشور از عدد رسمی 11 به رقم عملی 5 یا 6 نزدیک شده که بسیاری آن را به همین جنگ انحصار میان شرکت مخابرات ایران و گروه شرکت‌های ندا نسبت می‌دهند. این جنگ با ورود خود شرکت‌های مخابرات استانی به بازار فروش ADSL که انحصار شبکه سیمی تلفن کشور را به عنوان زیر ساخت اینترنت پرسرعت را هم در اختیار دارند وارد فاز جدیدي شد ولی با خروج گروه مخابرات ایران از تملک دولتی حالتی گسترده به خود گرفت.
درباره اتفاقاتی که جلوتر به آن اشاره شد هم شورای عالی رقابت و هم بازوی نظارتی وزارت ارتباطات یعنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موضع مخالف در پیش گرفته‌اند ولی ظاهرا این دو نهاد ناظر که خود نیز با هم چالش‌هايي دارند نه توان مقابله دارند و نه مخابرات خصوصی‌شده دیگر چندان دستورات دولتي را نمي‌خواند. نمونه بارز این مشکلات را می‌توان در متن یکی از جلسات کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات دید که طی آن یک سال پیش از اظهارات وزیر و دو سال پیش از محاصره فعلی شرکت‌های ندا آیین‌نامه تعامل این شرکت‌ها و خدمات شرکت‌های مخابراتی تنظیم شده بود.
در این سند خاک خورده به تاریخ برج هشتم سال 89، مشکلات متعدد شرکت‌های فروشنده ADSL با مراکز مخابراتی در فهرستی 9 موردی آورده شده بود که شامل مواردی همچون اختصاص ندادن فضا، افزایش ندادن ظرفیت داده، نامشخص بودن وضعیت مشتركان ندا پس از تغییر بستر ارتباطی، برخورد سلیقه‌ای و مبهم به درخواست واگذاری امکانات و چندین مورد دیگر بود که در صدر آنها تاخیر در اجرای رانژه مشتركان قرار داشت.
اگر در عجب هستید که برای مشترکان فعلی که هفته‌ها است سرگردان هستند هم چه اتفاقی خواهد افتاد در همان ماده پنجم تصریح شده: «در صورت عدم برقراری ارتباط شرکت‌های مخابراتی موظفند تا زمان برقراری ارتباط هزینه‌های کامل سرویس را متناسب با درخواست متقاضی و بر اساس تعرفه‌های مصوب به شرکت‌های ندا پرداخت کنند و متعاقب آن شرکت ندا موظف است این مبالغ را در حساب مشتری خود لحاظ نماید».
هزینه‌های رانژه‌شدن
مصوبه آبان 89 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هرچند بند‌های فراوانی در زمینه حقوق شرکت‌های خصوصی و مشترکان آنها دارد که به آن عمل نشده ولی تنها یک خط بالاتر از ماده پنج دارای تبصره‌ای است که این روزها محمل ناديده گرفتن حقوق اقتصادی مشتركان اینترنت شده است. در تبصره دوم ماده چهارم همین مصوبه تاکید شده: «شرکت‌های ندا و شرکت‌های مخابراتی حداکثر یک ماه پس از تاریخ تصویب و ابلاغ این آیین‌نامه موظف به ایجاد سامانه ثبت درخواست خدمات با امکان نظارت برخط سازمان {تنظیم مقررات} بر این سامانه هستند.» رویایی که دو سال بعد عملی شد ولی به جای آنکه سرعت و دقت رانژه شدن را رقم بزند کابوسی جدید را برای شرکت‌های خصوصی و مشتریانشان رقم زد؛ سامانه جدید هزینه‌های جدیدی را هم به همراه آورد.
چرخی میان اسناد این درگیری نشان می‌دهد که ظاهرا باید در این میان زمستان سال 90 را نقطه عطفی در آغاز درگیری رسمی به شمار آورد. در میانه آخرین ماه سال گذشته جلسه‌ای میان نمایندگان شرکت‌های ندا و گروه شرکت‌های مخابرات برگزار شد که طی آن مخابرات از قیمت‌های جدید برقراری و جمع آوری ارتباط پرده برداشت. هرچند در مصوبات پیشین هیچ اثری از پرداخته شدن هزینه برقراری یا جمع‌آوری رانژه نبود ولی در کمال تعجب نمایندگان شرکت‌های ندا تن به امضای قرارداد تنها به این شرط دادند که هم دارای حق انتخاب برای هریک از بازه‌های زمانی موجود باشند و هم دستورالعمل‌های مورد توافق دو طرف به سرعت به کلیه شرکت‌های مخابراتی ابلاغ شود. توافقي که یکجانبه ماند و بنا به اعلام شرکت‌های ندا منجر به اعمال فشار مخابرات برای کسب درآمد جدید شده ولی در نهایت تسهیل سرویس‌ها را هم به دنبال نداشته است که جریان را به متارکه و مخاصمه فعلی کشانده است.
چرا باید رانژید
در بحبوحه قدرت‌نمایی شركت مخابرات، سکوت وزارتخانه و رگولاتوری و فریادهای شرکت‌های فروشنده اینترنت پرسرعت تنها صدایی که ناشنیده مانده از آن مشترکانی است که در صف رانژه قرار گرفته‌اند و به سرعت با قطع امید از مشهورترین سرویس‌دهنده‌های اینترنتی کشور در جهت عکس فرهنگ‌سازی مورد نظر آقای وزیر حرکت می‌کنند. این شکایت‌ها در حال حاضر در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از عدد دو هزار رو به فزونی است.
معادلات اقتصادی اولیه ابهام عجیبی را درباره اقدام جدید مخابرات نشان می‌دهد. با در نظر گرفتن هزینه‌های جاری‌ای که شرکت‌های ندا در صورت برقراری ارتباط به مراکز مخابراتی می‌پردازند و شامل موارد فراوانی همچون برق و شارژ و فضا و مکان حتی هزینه آبونمان رانژه می‌شود در صف ماندن هزاران درخواست رانژه به لحاظ اقتصادی نیز در مجموع برای اپراتور مسلط تلفن ثابت ایران به صرفه نیست و عملا این پرسش به‌وجود می‌آید که چرا مخابرات باید در این میان هم منافع اقتصادی و هم فرهنگی را بیش از پیش قربانی کند.
شاید پاسخ را باید در تجارت پر افت و خیز جدید مخابرات جست‌وجو کرد که کندی خدمات و ناکارآمدی مدیریت مشتریان مزیت‌های قیمتی آن را کمرنگ کرده است؛ اینترنت پرسرعت. نمی‌توان فراموش کرد که فروشنده عمده اینترنت این روزها خودش هم یک رقیب برای شرکت‌های خصوصی است و مطابق آخرین آمار تایید شده یک میلیون و 400 هزار پورت ADSL در سراسر کشور دارد که تنها نزدیک به نیمی از آن دایر شده است. ظاهرا این بار در قدم بعدی مخابرات هم مشتریان و هم شرکت‌ها یک جا با هم رانژه
می‌شوند


روزهای خوب آقای بزوس

عكس:AFP
جدیدترین محصولات آمازون که تبلت‌ها و کتابخوان الکترونیک جدید این شرکت بودند، رونمایی شدند و توجه بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار را به خودشان جلب کردند. با معرفی نسل جدید تبلت‌های آمازون حالا این شرکت با مدیریت «جف بزوس» در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های بازار جهانی تبلت‌های چندرسانه‌ای است تا جایی که بسیاری از منتقدان محصولات کاربردی و ارزان قیمت آمازون را رقیبی جدی برای تبلت پرطرفدار آی‌پد شرکت اپل و رقیبی قدرتمند برای تبلت جدید گوگل نکسوس ۷ می‌دانند.





 



 

سوسك‌هاي سايبري براي جاسوسي در ساختمان‌ها

محققان دانشگاه دولتي كاروليناي شمالي از يك سوسك سايبري رونمايي كرده‌اند كه قابل كنترل از راه دور است.
به گزارش ايسنا، اين تيم توانسته است اين سوسك سايبري را با دقت بسيار زياد هدايت كند تا اشكال پيچيده را در روي زمين دنبال كند.


آنها اكنون اميدوارند بتوانند دوربين‌هاي ويدئويي و ديگر حسگرها را روي اين فناوري جديد منطبق كرده و از آن براي ورود مخفيانه به ساختمان‌ها و حتي بررسي مناطق زلزله زده براي شناسايي بازماندگان استفاده كنند.
اين پژوهشگران به ايجاد يك تعامل زيستي بي‌سيم با سوسك‌ها پرداخته‌اند كه از قدرت زيادي برخوردار بوده و قادر به نفوذ به مناطق كوچك هستند. اين سوسك با وزن تنها 7/0 گرم حاوي يك ريزكنترلگر است كه تعامل ميان الكترودهاي كاشتي و بافت را براي جلوگيري از آسيب عصبي احتمالي بررسي مي‌كند.اين ريزكنترلگر به آنتن‌ها و دم سوسك متصل شده است.
دم سوسك يك اندام حسگر روي شكم اين حشره است كه به طور عادي براي شناسايي حركت در هوا مورد استفاده است و مي‌تواند نزديك شدن شكارچي را شناسايي كرده و به آن براي فرار سريع كمك كند؛ اما محققان از سيم‌هاي متصل به دم اين حشره براي به حركت واداشتن آن استفاده كردند.
در اين حالت سوسك تصور مي‌كند كه چيزي در پشت آن در حركت است و از اين رو به جلو مي‌رود. سيم‌هاي متصل به آنتن‌ها به عنوان افسار الكترونيكي عمل كرده و بارهاي كوچكي را به بافت عصبي سوسك منتقل مي‌كند.


 

یک‌سوم مردم جهان از اینترنت استفاده می‌کنند

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که در زمینه استفاده از اینترنت سوئد مقام اول و آمریکا مقام دوم را در جهان دارند.
به گزارش ایتنا، یک سوم جمعیت جهان از اینترنت استفاده می‌کنند؛ اما این رقم در آفریقا به یک‌ ششم جمعیت می‌رسد.
بنیاد جهانی وب کاربرد اینترنت را در ۶۱ کشور جهان مورد بررسی قرار داده است.


معیارهایی همچون زیرساخت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ارتباطی، کاربری، محتوای وب و آثار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اینترنت، در این بررسی مورد توجه قرار گرفته‌اند.
براساس پژوهش‌های انجام شده، سوئد در صدر جدول استفاده از اینترنت قرار دارد و مقام دوم را ایالات متحده آمریکا احراز کرده است. ۹۰ درصد مردم سوئد و ۷۵ درصد آمریکايی‌ها به استفاده از اینترنت عادت دارند.
با این همه، در آمریکا نسبت به کشورهايی مانند کانادا، ایرلند، ژاپن و نروژ درصد خانواده‌های کمتری صاحب کامپیوتر هستند.
یمن‌، کشور خشونت‌زده خاورمیانه‌، پس از دو کشور آفریقایی زیمبابوه و بورکینا فاسو در انتهای فهرست استفاده از اینترنت جای گرفته است.
طبق این گزارش، یک سوم مردم جهان کاربران اینترنت را تشکیل می‌دهند. البته کاربری وب در همه جا یکسان نیست. برای مثال در کشورهای آفریقایی از هر ۶ نفر تنها ۱ نفراز اینترنت استفاده می‌کند.
سنگاپور سریع‌ترین اینترنت جهان را در اختیار دارد و اقتصاد ایرلند از اینترنت بیشترین بهره را برده است.
۱۵ درصد تولید خالص داخلی این کشور را در سال‌های بین ۲۰۰۷ و۲۰۱۰ صادرات مبتنی برارتباطات و اینترنت تشکیل می‌دهد.


 

اپل، برترین تولیدکنندگان تبلت جهان

شرکت اپل همچنان برترین تولیدکننده تبلت جهان است. این شرکت در سه ماه دوم سال‌جاری میلادی سلطه خود بر بازار تبلت جهان را بیشتر کرد و آمارهای منتشره نشان می‌دهند که از هر 10 تبلت فروخته شده در جهان هفت تبلت متعلق به اپل بوده است.


این در حالی است که شرکت آمازون از تبلت کیندل فایر جدید خود رونمایی کرده است و قصد دارد تا با این تبلت سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.شرکت اپل در سه ماه دوم سال جاری میلادی 6/69 درصد از بازار تبلت جهان را در اختیار داشت، حال آنکه سهم این شرکت از بازار تبلت جهان در سه ماه نخست برابر با 58 درصد بود. به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، پنج بازیگر اصلی بازار تبلت جهان در سه ماه دوم امسال بنا بر اعلام موسسه IHS iSuppli اپل، سامسونگ،‌ آمازون، ایسوس و بارنز اند نوبل بوده‌اند.


 

سهم ایران از تاثیر ICT در جهان کمتر از 5 درصد

ایسنا- رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران سهم كشور از تاثير ICT در جهان را 6/4 درصد اعلام كرد. علي حكيم‌جوادي در كنفرانس فناوري اطلاعات و ارتباطات در نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي گفت: ميانگين تاثيرپذيري كشورهاي جهان از ICT 8 تا 10 درصد است، اما در برخي از كشورها مانند كره‌جنوبي اين رقم به 30 درصد هم رسيده است.


وي يكي از دلايل پايين بودن سهم ايران از تاثيرپذيري ICT ايران در جهان را معرفي نكردن به‌هنگام دستاوردهاي كشور در اين زمينه عنوان كرد و افزود: به طور نمونه طراحي سامانه هوشمند سوخت اگر به موقع و درست معرفي مي‌شد، مي‌توانست در ارتقاي رتبه ايران در اين زمينه نقش داشته باشد. وي با اشاره به تحولات اخير اقتصادي در جهان اظهار كرد: سياست حمايتي دولت‌ها از صنايع سنگين به طرف نانو، بايو و IT رفته است.


رونق در بازار هوشمندهاي ارزان قيمت

نزديك شدن به فصل بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها، اگر چه تغيير چنداني در بازار كالاهاي ديجيتالي و كامپيوتري ايجاد نكرده است؛ اما در بازار موبايل شاهد بروز تغيير و تحولاتي بوده‌ايم.

بر اساس اعلام فعالان بازار، در حال حاضر گوشي‌هايي با ميانگين قيمت 300 تا 400 هزار تومان در زمره پرفروش‌ترين‌هاي بازار قرار دارند و در حال حاضر بازار اين گوشي‌ها گرم است.
در رابطه با اين موضوع گفت‌و‌گوي كوتاهي با شفيعي، يكي از فعالان بازار گوشي داشتيم كه مي‌خوانيد:
وضعيت تقاضا در بازار گوشي موبايل چگونه است؟ آيا نزديك شدن به زمان بازگشايي مدارس باعث رشد تقاضا در بازار نشده است؟
فعلا تقاضا در حد بالايي نيست. ولي بازار گوشي‌هاي ارزانقيمت رونق بيشتري دارد.
منظورتان گوشي‌هاي 50 تا 100 هزار توماني است؟
خير. در حال حاضر گوشي‌هايي كه قابليت‌هاي فني بالايي دارند ودر رده گوشي‌هاي هوشمند قرار دارند، ولي قيمتي حدود 300 تا 400 هزار تومان دارند جزو پرفروش‌هاي بازار هستند.
پيش‌بيني شما از وضعيت بازار در روزهاي آينده چگونه است؟
فكر مي‌كنم در روزهاي آتي و نزديك‌تر شدن به زمان بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها بازار رونق بيشتري گيرد.

 


دسترسی یکجا به سرویس‌های گوگل

با کمک افزونه Terminal می‌توانید به تمام سرویس‌های گوگل در یک‌جا دسترسی داشته باشید. این افزونه برای مرورگر کروم طراحی شده و یک ابزار مفید برای استفاده از تمامی امکانات سرویس گوگل است.

این افزونه با نمایش تمام سرویس‌هاي گوگل، به‌صورت یک آیکن باعث می‌شود که شما تنها با یک کلیک روی هر سرویس به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.
با Terminal شما به تمامی سرویس‌هاي این شرکت مانند، Gmail, Google Docs, Blogger, AdSense, Analytics, Google Maps و ... دسترسی خواهید داشت.
زمانی که این افزونه را نصب کردید به راحتی می‌توانید با کلیک روی نشانه Terminal ، در نوار ابزار مرورگر خود به آن دسترسی پیدا کنید. این افزونه شما را از تعداد ایمیل‌های پست الکترونیکی‌تان یعنی Gmail با خبر می‌کند و اگر فراموش کرده باشید تا نامه‌ای را بخوانید Terminal به شما هشدار خواهد داد.
همچنین اگر در استفاده از یک سرویس‌ گوگل غافل شده‌اید، می‌توانید با drag کردن آن سرویس به بخش سرویس‌های فعال خود از آن استفاده کنید.
افزونه Terminal که یک افزونه راحت و کاربردی برای کروم است موجب می‌شود که شما در وقت و تلاش خود صرفه‌جویی کنید و بتوانید یکجا به تمام امکانات گوگل دسترسی پیدا کنید.


 

سهام تكنولوژي



 


هترین هاردهای اکسترنال برای حرفه‌ای‌ها

با گسترش فضای تبادل اطلاعات در دنیا مجازی، نیاز به ذخیره و جابه‌جایی ایمن این اطلاعات هم بیشتر از قبل حس می‌شود. درست به همین دلیل هم هست که بازار هاردهای اکسترنال هر روز داغ‌تر و داغ‌تر می‌شود. این هاردهای اکسترنال سرعت خوبی برای انتقال اطلاعات دارند و انواع مختلفی برای کاربردها و کاربران متفاوت دارند. در میان کاربران مختلف حرفه‌ای‌ها همیشه به دنبال محصولات خاصی هستند که به ویژه اطلاعات آنها را در فضایی امن حفظ کنند. درست به همین دلیل هم هست که وب سایت پی سی مگزین به تازگی فهرستی از هاردهای اکسترنال مناسب برای کاربران حرفه‌ای منتشر کرده است که آنها را در پایین می‌خوانید:


مدل My Book VelociRaptor Duo از Western Digital:
این محصول در واقع دومین هارددیسک رومیزی شرکت Western Digital است که از پورت پر سرعت Thunderbolt پشتیبانی می‌کند و مبتنی بر تکنولوژی کاهش مصرف برق هم هست. ظرفیت این هارددرایو یک ترابایت است که در قلب هارد پرسرعت VelociRaptor قرار دارد. این هارد همراه با کابل Thunderbolt با قیمت 900 دلار به بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.


Promise Pegasus R4 از Western Digital:
این دستگاه قدم بعدی شرکت Western Digital از نظر حجم حافظه است. این درایور توانایی میزبانی چهار هارد داخلی را دارد که این برابر حجمی معادل ۴ الی ۸ ترابایت است. به این ترتیب این هارد اکسترنال بسته به ظرفیتش با قیمتی از حداقل 1000 دلار تا حداکثر 1500 دلار به بازار عرضه می‌شود.

مدل Little Big Disk Thunderbolt SSD از LaCie:
این هارد اکسترنال یکی از اولین هاردهای SSD رومیزی است که از پورت Thunderbolt پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب در دسته گران‌ترین‌های بازار است. این هارد با سرعت بسیار خوبی کار می‌کند و با ظرفیت 240 گیگابایت به بازار عرضه شده ا‌ست. برای خرید این هارد باید 800 دلار هزینه کنید.

مدل Solo G3 از IoSafe:
بسیاری از فعالان بازار معتقدند که از لحاظ تجهیز به پورت USB 3.0 هیچ هارددرایوی نمی‌تواند به پای Solo G3 برسد. این هارد درایو ظرفیت 3 ترابایتی داشته و از دو پورت USB 3.0 بهره می‌برد. این هارد درایو از بدنه محکم ساخته شده است و اطلاعات کاربران را در همه شرایط چه گرما یا سرما و حتی در مقابل ضربات احتمالی حفظ می‌کند. البته باید در نظر داشته باشید که مقاوت زیاد این هارد باعث شده که وزن آن نزدیک به ۷ کیلوگرم برسد. این محصول در حال حاضر قیمتی معادل 390 دلار دارد.


مدل Promise Pegasus R6 از Western Digital:
Promise Pegasus R6 هم یکی از هارددرایوهای مجهز به پورت Thunderbolt است که از لحاظ حجم داده و سرعت در حال حاضر جزء بهترین‌ها محسوب می‌شود. ظرفیت این هارددرایو برابر 12 ترابایت است و با قیمتی نسبتا گران و در حدود 2000 دلار به بازار عرضه‌می‌شود.



دوربین بدون آینه سبک و ارزان قیمت

شرکت Fujifilm به‌تازگی یکی از جدیدترین دوربین‌های عکاسی دیجیتال خودش را معرفی کرده است. این دوربین که با نام X-E1 به بازار معرفی شده، ساختاری سبک و قابل حمل دارد.


این محصول جدید مبتنی بر تکنولوژی بدون آینه بوده و قابلیت عکاسی با وضوح ۱۶ مگاپیکسلی را دارد. این شرکت قبل از این مدل جدید دوربین X-Pro1 را معرفی کرده بود که بدنه بدون لنز آن گران قیمت (1700 دلار) بود اما کیفیت خوبی داشت. با این حال بسیاری از فعالان بازار این انتقاد را به X-Pro داشتند که چرا حسگر قدرتمند آن در مدلی ارزان‌تر قرار ندارد. حالا Fujifilm با معرفی دوربین جدید X-E1 سعی دارد نظر آن دسته از خریدارانی را که به دنبال کیفیت و قیمت مناسب هستند، جلب کند.
این دوربین مجهز به Viewfinder یا چشمی OLED ساخت شرکت Sony بوده و قابلیت فیلمبرداری با وضوح full HD و سرعت 24 فریم در هر ثانیه را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. حداکثر حساسیت این دوربین در هنگام عکاسی به 25600 می‌رسد که آن را از محصولات رقیب و مشابه متمایز می‌کند.
نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه 8/2 اینچ است که تصاویر را با وضوح 480000 نقطه در اینچ برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین اندازه کوچک و جمع و جوری داشته و حجم آن به طور کلی تا 30 درصد کمتر از مدل قبلی این شرکت یعنی X- است. شرکت Fujifilm اعلام کرده است که این دوربین جدیدش را به زودی روانه بازارهای جهانی می‌کند.

 


دوربین‌های با قابلیت و با کاربری ساده

 

 

  شرکت Olympus به‌تازگی محصولات جدیدی را به بازار انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال معرفی کرده است. این دوربین‌های جدید با مدل‌های VH-515 و VH-410 از سری Stylus این شرکت به بازار معرفی شده‌اند. این دوربین‌ها حساسیت دو برابری در هنگام عکاسی دارند.


مدل VH-515 مجهز به حسگر 12 مگاپیکسلی از نوع BSI CMOS است و از لنز واید 25 میلیمتری بهره می‌برد. این لنز امکان زوم اپتیکال تا 8 برابر را داشته و قدرت زوم دیجیتال آن به 16 برابر می‌رسد. این دوربین مبتنی بر تکنولوژی Magic Filter بوده و از 12 فیلتر مختلف برای ویرایش عکس‌های گرفته شده بهره می‌برد.
دوربین مدل VH-410 هم قابلیت عکاسی با وضوح تصویر 16 مگاپیکسلی را داشته و از لنز واید 26 میلیمتری بهره می‌برد. این لنز امکان زوم اپتیکال تا 5 برابر را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. کار با این دوربین بسیار ساده است و به این دلیل انتظار می‌رود از طرف کاربران خانگی با استقبال خوبی همراه شود. این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری با وضوح HD و با فرمت AVI را دارد.
هر دو این دوربین‌ها مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر بوده و به این دلیل تصاویر با کیفیتی را ثبت و ذخیره می‌کنند. شرکت Olympus اعلام کرده است که این دوربین‌های جدیدش را از نیمه ماه سپتامبر به صورت رسمی روانه بازارهای جهانی خواهد کرد.

 


فروش 20 میلیون S III در 100 روز

 

 

سامسونگ میزان فروش گوشی‌هاي Galaxy S III را در طول سه ماه 20 میلیون دستگاه اعلام کرد.
به گزارش موبنا، شرکت کره ای سامسونگ اعلام کرده که در سراسر دنیا توانسته طی 100 روز تعداد فروش گوشی Galaxy S III را به 20 میلیون دستگاه برساند.در حالی سامسونگ میزان فروش گوشی Galaxy S III را در طول سه ماه به 100 میلیون دستگاه رساند که این رقم برای نسخه Galaxy S II در طول 9 ماه اتفاق افتاد.


به این ترتیب آمارها نشان مي‌دهد که فروش سامسونگ سه برابر شده است.
بر اساس گزارش سامسونگ، این شرکت کره‌ای در هر ماه توانسته 10 میلیون دستگاه گوشی به فروش برساند. با این حال Galaxy S III باید خود را برای رقابت با گوشی‌هاي جدید اپل، نوکیا، موتورولا و اچ تی سی آماده کند.


dijitalberooz.LoxBlog.Com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:, ] [ 1:1 ] [ مهــــدی یوسفیـــان ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

خــوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 6
بازدید کل : 16675
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

کد آیکن نوار آدرس


بامبی